Vanliga frågor
När kan jag äta frukost?
Du kan inta din frukost från buffén i vår frukostrestaurang måndag–fredag kl. 06.30–10.00 samt helger och helgdagar kl. 07.00–11.00. Restaurangen ligger på våning 6 och har en tillhörande takterrass med morgonutsikt över Rådhuspladsen och stadens takåsar. Om du behöver checka ut tidigt eller bara är morgonpigg erbjuder vi från klockan 5 på morgonen en frukost i lobbyn som du kan ta med dig.
När är det in- och utcheckning?
Incheckning är möjlig från kl. 15.00 och utcheckning måste ske senast kl. 12.00. Behöver du tidigare incheckning eller senare utcheckning får du gärna kontakta oss så gör vi vårt bästa att uppfylla dina önskemål. Du kan alltid gratis och tryggt förvara ditt bagage hos oss.
Kan jag få gratis Wi-Fi?
Var kan jag parkera och vad kostar det?
Vi kan erbjuda några enstaka parkeringsplatser vid hotellet till ett dygnspris på
Du kan även parkera i OnePark-parkeringshuset under vårt hotell. Parkeringen kostar
Du kan även parkera i Axel Towers parkeringsgarage som ligger bredvid hotellet. Parkeringen kostar
Får jag ta med mig min hund eller katt?
Ja, ditt husdjur är varmt välkommet hos oss och får vistas överallt på hotellet (dock ej i vår restaurang och alltid under din uppsikt). Meddela oss vid bokning om du tar med din hund eller katt så förbereder vi med mat- och vattenskål, bajspåsar och lite godsaker som finns på plats vid er ankomst. Vi kan även rasta din hund om du meddelar oss när du checkar in.
Hur tar jag mig till och från hotellet?
Du kan enkelt ta dig till och från vårt hotell oavsett om du anländer till Köpenhamn med flyg, Oslobåten eller tåg. Läs mer om dina transportmöjligheter här.
När är receptionen öppen?
Vår reception är öppen dygnet runt. Om du behöver hjälp med exempelvis transfer, parkering, bil- eller cykeluthyrning, utskrift eller information om lokala sevärdheter och liknande, är du varmt välkommen att vända dig till oss med dina önskemål.
När kan jag äta på restaurangen?
Vi har tyvärr inte möjlighet att erbjuda lunch och middag på hotellet, men receptionen ger dig gärna bra rekommendationer på matställen.
Är hotellet handikappanpassat?
Ja, vårt hotell är handikappvänligt eftersom många av våra rum och möteslokaler är rymliga och lättillgängliga. Om du behöver ett handikappvänligt rum under din vistelse är du välkommen att kontakta oss på tel. +45 3338 1200 eller via mail.