Vanliga frågor
När kan jag äta frukost?
Du kan avnjuta din frukost från buffén i vår frukostrestaurang vardagar kl. 06.30–10.00, helger kl. 07.00–11.00 och helgdagar kl. 07.00–11.00. Restaurangen ligger på sjätte våningen och har en takterrass med morgonutsikt över stadens tak.
När är det in- och utcheckning?
Incheckning är möjlig från kl. 15.00 och utcheckning måste ske senast kl. 12.00. Behöver du tidigare incheckning eller senare utcheckning får du gärna kontakta oss så gör vi vårt bästa att uppfylla dina önskemål. Du kan alltid gratis och tryggt förvara ditt bagage hos oss.
Kan jag få gratis Wi-Fi?
Hur ofta städas rummet om jag bor i det flera nätter i rad?
Stannar du i flera nätter överlåter vi åt dig att bestämma om du vill ha daglig städning av rummet eller inte. På samma sätt kan du själv bestämma när du vill byta handdukar. Det innebär att vi inte automatiskt städar ditt rum, utan låter dig välja hur du vill ha det. Dock städar vi alltid ditt rum efter fyra dagar.
Vill du ändå ha daglig städning av rummet och/eller nya handdukar, ordnar vi detta med glädje. Säg bara till i receptionen senast kl. 22.00 kvällen innan. Kom ihåg att alltid uppge ditt rumsnummer.
Var kan jag parkera och vad kostar det?
Vi kan erbjuda några enstaka parkeringsplatser vid hotellet till ett dygnspris på
Under hotellet ligger parkeringshuset APCOA, öppet kl. 07.00–24.00. Infart på Jernbanegade 1, 1608 Köpenhamn. Parkering kostar omkring
Du kan även parkera i Axel Towers parkeringsgarage som ligger bredvid hotellet. Parkeringen kostar
Får jag ta med mig min hund eller katt?
Ja, ditt husdjur är varmt välkommet hos oss och får vistas överallt på hotellet (dock ej i vår restaurang och alltid under din uppsikt). Meddela oss vid bokning om du tar med din hund eller katt så förbereder vi med mat- och vattenskål, bajspåsar och lite godsaker som finns på plats vid er ankomst. Vi kan även rasta din hund om du meddelar oss när du checkar in.
Hur tar jag mig till och från hotellet?
Du kan enkelt ta dig till och från vårt hotell oavsett om du anländer till Köpenhamn med flyg, Oslobåten eller tåg. Se dina transportmöjligheter här.
När är receptionen öppen?
Vår reception är öppen dygnet runt. Om du behöver hjälp med exempelvis transfer, parkering, bil- eller cykeluthyrning, utskrift eller information om lokala sevärdheter och liknande, är du varmt välkommen att vända dig till oss med dina önskemål.
När kan jag äta på restaurangen?
Vi kan dessvärre inte erbjuda lunch eller middag på hotellet men i gengäld ge dig våra bästa tips och rekommendationer om du frågar i receptionen.
Är hotellet handikappanpassat?
Handikapp är många saker. Därför kommer det alltid att handla om en individuell bedömning. Vi samarbetar med Godadgang.dk som har bedömt våra faciliteter. Se här. Vi rekommenderar att du alltid kontaktar oss i förväg så att vi kan tillgodose dina önskemål och behov så bra som möjligt.